Podíl vyhledávačů na českém trhu na konci roku 2010

21. 10. 2010, Marek

I když není možné podíly vyhledávačů přesně změřit, lze v posledních týdnech zaznamenat, že se dlouhodobý trend posilování vyhledávače Google na úkor Seznamu poněkud zrychluje.

 

V minulém týdnu upozornil Ondra Raška ve svém twítu na fakt, že Google poráží Seznam. Svoje tvrzení doložil i následujícím grafem:

Podíl vyhledávačů na české trhu podle Toplistu

Podíl vyhledávačů na české trhu podle Toplistu

Jaký je skutečný podíl vyhledávačů?

O tom, že získat přesný podíl vyhledávačů na českém trhu je téměř nemožné, psal na začátku roku Jan Tichý v článku Jaké jsou skutečné podíly vyhledávačů. Reagoval tak na zavádějící interpretace tiskové zprávy Internet Infa, která informovala, že podíly vyhledávačů zůstaly v roce 2009 stabilní.

Přesná procenta asi nejsou podstatná. Ať už vezmeme v úvahu jakoukoli metodiku, vídíme, že oproti předchozímu roku můžeme nyní sledovat výraznější pohyb.

Proč Google posiluje a Seznam ztrácí?

To, že bude Google posilovat, se dalo očekávat. Naopak je obdivuhodné, že si Seznam v ČR držel svou pozici velmi dlouho. To, co Seznamu dlouhodobě ubližuje, je patrně lenost jeho indexovacího robota a ne úplně ideální výsledky hledání.

Ani nedávno nasazená změna ve vyhledávání, či nejnovější verze SeznamBota, zatím nenese žádoucí zlepšení. Možná se jí dočkáme až bude nový robot vypuštěn naplno (viz. http://seo.nawebu.cz/201010/0023.html).

A na konec něco na odlehčení. Na „zásadní“ rozdíl mezi Googlem a Seznamem upozornil ve svém twítu Marek Prokop. Posuďte sami:

Jaký trend lze očekávat?

Jaký trend lze očekávat? Co myslíte? Je Seznam na ústupu? Zaznamenali jste ve zdrojích návštěv či v jiných svých metrikách podobný trend? Podělte se.

 

 

[RSS]

  • Líbil se Vám tento článek? Podpořte nás a rozšiřte ho. Díky!
  • Twitter
  • Google
  • Linkuj
  • Facebook
  • Delicious
  • Google Buzz
 
Klientská zóna: přihlášení