7 příčin neúspěchu webových stránek

20. 4. 2010, Jakub Vejmola

V dnešním článku se vám pokusíme ukázat, proč tolik současných webových stránek neplní svůj cíl. Podle jednoho nedávného výzkumu je to dokonce 75% všech webů. V čem je problém? Co po svém dodavateli webu chtít, aby byl opravdu efektivní?

 

Stránka nemá definovaný cíl

Netvořte stránky jen proto, že je má konkurence. Zkuste se zamyslet nad tím, co mají stránky návštěvníkům přinést. Ze stránek musí být okamžitě patrno, k čemu lidem slouží. Navíc je dobré k cíli lidi vést systémem tlačítek a jednoduchou navigací.

Pokuste se lidi nezdržovat a namísto toho je jednoduše vést k vašemu kýženému cíli.

Definujte jasný cíl každé své stránky

Ukázka vedení k cíli na webu www.nataceni-svateb.com

Chybí kvalitní obsah

Často vás na první pohled velmi dobře osloví grafické zpracování, ale co naplat, když nemůžete na stránkách najít to, co hledáte. Spousta společností se soustředí na to, jak bude jejich web vypadat a často je to skoro to jediné, co je zajímá. Toto je v současnosti jedna z nejzásadnějších chyb většiny stránek. Ve světě informací platí, že obsah je král.

Grafika je samozřejmě také důležitá (mnoho uživatelů podle ní posuzuje důvěryhodnost), ale to, co by stránkám mělo dominovat, jsou především kvalitní informace, které uživatel hledá. Navíc by měl obsah být samozřejmě také kvalitně strukturován pro jednoduchou orientaci návštěvníků.

Velmi důležitá po obsahové stránce je též úvodní stránka — vaše výkladní skříň. Pokud nezaujmete návštěvníka tam, tak ho obvykle ztratíte. Není nic horšího, než když na ní potenciální zákazník narazí na nic neříkající povídání „O firmě“.

Zaplňte první stránku tím, co nabízíte a v čem jste lepší než konkurence.

Stránku nelze nijak najít

Na co je webová stránka, když se na ni nejde nijak dostat? To jsou jen vyhozené peníze.

Nemusíte být hned úplní SEO odborníci, ale vysledujte si, zda se alespoň na nějaká klíčová slova objevíte ve vyhledávání na Seznamu a Googlu a kolik procent lidí na váš web přišlo z vyhledávačů. Jednoduše to pro vás zjistí třeba Google Analytics.

Výstup z Google Analytics

Ověřte si na jaká klíčová slova získáváte návštěvníky

Pokud chcete dosáhnout lepších výsledků, zajistěte si alespoň pár odkazů z jiných stránek a katalogů.

Design složen hlavně z obrázků a animací

Obvykle tyto stránky ani nemusejí vypadat zle, ale vyhledavače s nimi mají problémy, protože kde není text, není co indexovat. Tím pádem se těžko dostanete ve vyhledávání na nějaké dobré pozice. Nemluvě o tom, že takové stránky jsou skoro nepřístupné pro lidi se zrakovým postižením.

Pokud navíc chcete, aby stránky zobrazily mobilní telefony, je tento přístup naprosto nepoužitelný. To samé platí pro stránky složené z velké části z Flash animací.

iPhone nepodporuje FlashiPhone nezobrazí flasové prvky na webu

Telefon Apple iPhone a nový iPad technologii Flash vůbec nepodporují.

Podpora flashe chybí i na iPadu

Stránky se snaží oklamat vyhledávací roboty

Semtam lze narazit na stránky, kde je v kódu evidentně vidět, že se tvůrce snažil podvést roboty vyhledávačů různými klamavými technikami. Z dnešního pohledu se jedná o velmi amatérský počin, protože vyhledávače už umí tyto fígle rozpoznat a k tomu ještě penalizují takové kutily „zápornými body“. Nenechte se oklamat od různých SEO mágů, neplaťte žádné zázračné „SEO lišty“. Kouzelnické triky (Black hat SEO) sice mohou fungovat, ale obvykle jen dočasně.

My radíme dodržet jednoduchou zásadu, která funguje dlouhodobě: Tvořte stránky primárně pro lidi, ne pro stroje. Lidé i stroje vás za to odmění. Opět platí, že obsah je král!

Out of date

Taky se vám to stává? Přijdete na stránku, kde stojí „Copyright 2005“. Poslední novinka v systému je „Spustili jsme pro vás naše webové stránky – administrátor – 1. 1. 2005“. Co uděláte? Budete mít ještě pocit, že vám web po 5 letech může něco dát?

Psaní novinek není přínosné jen pro uživatele. Budování a rozšiřování webu je velmi dobré i pro vyhledávače, kterým se „široké“ weby líbí a jejich roboti se na ně rádi vracejí.

Žádné informace o kontaktu

Firma, která něco nabízí, by měla mít v kontaktu své IČO, adresu a pár jmen, na která se můžete obrátit. Není nic horšího než virtuální firmy s jednou pofiderní e-mailovou adresou.

Ukázka kontaktních inforací

Udržujte své kontaktní informace aktuální

Chcete-li se jevit ještě více důvěryhodně, uveďte i pevnou linku — je to záruka toho, že firma někde opravdu pevně sídlí. Věřte tomu, že 99% lidí na ni nikdy nezavolá, ale budou mít pocit, že kdykoliv mohou.

 

[RSS]

  • Líbil se Vám tento článek? Podpořte nás a rozšiřte ho. Díky!
  • Twitter
  • Google
  • Linkuj
  • Facebook
  • Delicious
  • Google Buzz
 
Klientská zóna: přihlášení