Nový fenomén e-marketingu: Rozšířená realita

18. 1. 2010, Marek

Slyšeli jste už termín Augmented Reality? U nás se překládá jako rozšířená realita a z kyberpunkových sci-fi příběhů se tento fenomén dostal až do prostředí mobilního a internetového marketingu.

 
Head-up displej v letounu F/A-18 Hornet

Head-up displej v letounu F/A-18 Hornet
zdroj: Wikipedie

Ne, nechci psát o implantátech či aktivních kontaktních čočkách s integrovaným čipem. I když pravda asi je, že jednou se i tyto technologie dostanou ze sci-fi filmů a armády mezi obyčejné smrtelníky. Chci se zmínit o něčem, co už tady je.

Rozšířená realita v realitě dnešní

To co je tady už dnes, jsou mobilní zařízení s GPS, integrovaným elektronickým kompasem a aplikací jako je třeba Wikitude.

Ukázka z aplikace Wikitude

Ukázka z aplikace Wikitude
zdroj: www.chip.cz

Ukázka aplikace Wikitude

Kamera telefonu snímá obraz, který je před Vámi a na displeji telefonu se Vám do zachyceného obrazu doplňují informace o tom, co právě vidíte. Taková aplikace je určitě ideální pomůckou pro turisty. A nebo pro navigaci.

Wikitude jako navigace

Pokud používáte jakoukoliv mapovou aplikaci typu Google Maps či Mapy.cz, si můžete představit i další komerční využití. Jedno z nich nedávno představila společnost Mediatel. Mrkněte se na dalším videu na její aplikaci Layar (plným názvem Layar Reality Browser), která už má i svou českou vrstvu. Tato aplikace momentálně funguje na mobilních zařízeních se systémy Android (T-Mobile G1, HTC Hero) a iPhone 3GS, které disponují výbavou GPS a digitálním kompasem.

Ukázka aplikace Layar

Rozšířená realita v reklamě

Rozšířená realita se již objevila i v kreativních reklamních kampaních několika automobilek.Tyto kampaně využívají rozšířenou realitu trochu jinak. Podívejte se na videa.

Reklamní kampaň na Ford Ka

 

Reklama na Mini Cooper

Nakonec jedno video, které ukazuje využití rozšířené reality v kampani podporující nový druh žvýkaček Wrigley. Pomocí pěti symbolů a notebooku s kamerou můžete jako DJ namixovat svůj vlastní track.

5 Gum Augmented Reality Music Mixer

Je to opravdu budoucnost webu a mobilního marketingu? Co myslíte?

Zdroje a další informace:
Patrick Zandl - Příští fenomén: rozšířená realita je budoucnost webu
Karel Wolf - Layar od Mediatelu - rozšířená realita jako obchodní model
Ondřej Rous - 5 jedinečných využití rozšířené reality

 

[RSS]

  • Líbil se Vám tento článek? Podpořte nás a rozšiřte ho. Díky!
  • Twitter
  • Google
  • Linkuj
  • Facebook
  • Delicious
  • Google Buzz
 
Klientská zóna: přihlášení